2010. augusztus 19., csütörtök

Zöldparadicsomlekvár citrommal

A mai délután is a befőzés jegyében telt. Kipróbáltam egy új receptet-már ettem ilyen lekvárt, de még készíteni nem készítettem, eddig- amit szeretnék veletek megosztani, mert nekem nagyon tetszik, egyszerű és finom és végre saját bioparadicsomból tudtam készíteni, ez volt a hab a tortán!!!! :) A színek és az  illatok mesések, muszáj lesz még pár üveggel eltennem ebből a különleges lekvárból, hogy télen kibontva a nyarat idézze, mert, hogy így lesz az biztos.
A recept:
1kg zöld paradicsom
1kg cukor
1 citrom
A paradicsomot és az egész citromot felkockázzuk, majd robotgépben péppé aprítjuk. Az 1 kg cukorral forrástól számítva 5 percig főzzük, az 5 perces főzést még 2 nap megismételjük, ezután mehet a száraz dunsztba, kb. 2 napra.

1 megjegyzés:

szazala írta...

Bocsánat a buta kérdésekért!:a 3.nap az ötperces főzés után forrón megy az üvegekbe?,tartósítószer nem kell bele?Nem keserű a citrom héjától?
Köszönöm a választ!